Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací programy Evropské unie uplatněné středními školami v Plzeňském kraji
Hraničková, Lucie ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Práce se věnuje vzdělávacím programům Evropské unie, kterých využívají střední školy v Plzeňském kraji, věnuje se především školnímu roku 2013/2014. Zjišťuje, jakým aktivitám se střední školy věnují, popisuje důvody účasti/neúčasti škol v mezinárodních aktivitách podporovaných Evropskou unií, zájem žáků o mezinárodní aktivity školy, konkrétní průběh organizování a koordinování projektů na straně školy a zpětnou vazbu zúčastněných. Autorka nejdříve vymezuje základní pojmy a zasazuje tematiku do teoretického rámce a východisek mezinárodní spolupráce. Věnuje se popisu kompetencí Evropské unie v otázce vzdělávání a vzdělávacích politik členských států, Evropská unie zde zaujímá pouze podpůrnou a doporučující funkci, vzdělávací politika není zahrnuta do společných politik. Podněty ze strany Evropské unie nejsou pro státy závazné. Praktická část práce je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu, skládá se z panelové analýzy a online dotazníkového šetření a polostrukturovaných osobních rozhovorech s řediteli a zástupci ředitelů středních škol a jejich pohledu na problematiku. Výzkum je obohacen o dva rozhovory se studenty, kteří se účastnili mezinárodních aktivit svých škol. Výsledky ukazují variabilitu v míře účasti škol i v zájmu studentů. Školy se neúčastní především kvůli nízkému zájmu...
Management vzdělávacích exkurzí pro studenty a žáky.
TOMASHEVSKA, Viktoriya
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení současného stavu podmínek a realizace vzdělávacích exkurzí v České republice a ekonomických dopadů existujících variant. Teoretická část diplomové práce definuje trh vzdělávacího cestovního ruchu a vymezuje zvláštnosti vzdělávací exkurze. Součástí práce jsou rozhovory s představiteli vysoké školy organizující vzdělávací exkurze ve své praxe a výsledky dotazování na středních školách. Komparace získaných informací odráží aktuální stav realizace vzdělávacích exkurzí v České republice. Výstupem práce je vyhodnocení přímých ekonomických dopadů vzdělávacích exkurze.
Programy Evropské unie na podporu mobility studentů - porovnání mobility českých a německých studentů
BÁRTLOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá programy Evropské unie na podporu vzdělávání a mobility s důrazem na nejrozšířenější program Erasmus. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, na teoretickou a praktickou. Úvod teoretické části je věnován problematice vzdělávací politiky Evropské unie. Je zde stručně popsán proces utváření Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání, včetně vize rozvoje vzdělávání v Evropě do roku 2020. Dále jsou v teoretické části popsány jednotlivé programy na podporu vzdělávání a mobility. V praktické části je provedena analýza vývoje vybraných ukazatelů programu Erasmus v České republice a v Německu. První fáze je věnována porovnání mobility studentů v České republice a v Německu. Druhá fáze praktické části představuje porovnání vývoje mobilit na dvou vybraných univerzitách, a to na Jihočeské univerzitě a na Univerzitě Pasov. Závěr praktické části představuje vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření u studentů Jihočeské univerzity, které předkládá možné příčiny nepotvrzení hypotézy týkající se vývoje mobilit studentů na vybraných univerzitách.
Cestovní ruch pro vybraný segment - zahraniční studenti vysokých škol
VORÁČEK, Lukáš
Práce analyzuje segment zahraničních studentů jako skupinu ?návštěvníků?, která patří se svými specifiky k obtížené klientele, o kterou je třeba patřičným způsobem pečovat a poskytovat jí kvalitní univerzitní služby a pomoc. Práce také demonstruje obecné přínosy těchto hostů a trendy, se kterými se setkáváme na univerzitách. Větší pozornost byla zaměřena na vhodné doplnění programu letní školy pořádané na JU. Ve spojení s tímto doplněním programu se velká pozornost ubírala směrem ke zvolené atraktivitě - Stezce korunami stromů Lipno. Projektem diplomové práce je navržení a realizace projektu zatraktivnění této turistické atrakce v podobě aplikovaného nočního osvětlení, které přineslo provozovatelům nové možnosti využití a výhody. Druhá část projektu se pak zabývá prosazením tohoto místa do programu a to hledáním vhodné varianty pro reciproční spolupráci, které nakonec bylo úspěšně dosaženo. Stezka tak byla úspěšně prosazena do následujících programů letních škol pořádaných Jihočeskou univerzitou.
Řízení a realizace projektové činnosti ve školství
Vrbová, Zuzana ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Kučera, Ladislav (oponent)
V diplomové práci se zaměřuji na řízení a realizaci projektové činnosti. Hlavním cílem mé práce je ukázat možnosti, jakým způsobem lze pracovat s projektováním v neziskové sféře školského resortu. Zabývám se jednotlivými fázemi projektového řízení, logickým rámcem, ale také ukazuji možnosti počítačové podpory projektů, problémy, které mohou v projektové činnosti nastat a hodnocení projektů. V závěru práce jsou pro názorný případ vloženy 4 zpracované projekty s popisy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.